Notting Hill

Idag var min första lediga dag, så tänkte att jag skulle hitta på någonting roligt. Amanda har fått jobb på All Saints, så hon jobbade idag och Jossan, Martin och Andreas skulle göra lite research. Jag själv drog mig till Notting Hill. Har vart där en gång förut, men jag gick aldrig till Porto Bello Market (där de spelade in Notting Hill filmen). Circle Line var avstängd, så jag fick ta värsta omvägen. När jag väl kom fram, sämst som jag är, så hittar jag inte dit. Har redan hunnit bli på lite halvdåligt humör och orkar egentligen inte fråga någon efter vägen men så ser jag en tjej som ser snäll ut så jag frågar henne ändå.
"Hey, do you know the way to Porto Bello Market?"
"Yeah, I do. Are you from Sweden?" (är jag så dålig på engelska?)
"Hehe, yes"
"Ja, men vafan följ med mig för jag ska åt det hållet"

Tjejen jag frågade var jätte gullig och det visade sig till och med att hon hade pluggat i Västerås i tre år! Världen är liten.. Det byttes nummer, och nu har jag en ny vän! How easy?! Porto Bello Road var i alla fall hur mysigt som helst och och består av secondhand-butiker och små stånd som säljer handgjorda smycken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0