walpurgis night

Idag är det Valborg, även kallad Walpurgis Night på engelska. Ligger i sängen med Amanda och är lite småseg från igår och försöker komma på någonting vi kan göra ikväll. Man firar väl inte ens valborg här? Jag vet i alla fall vad som kommer hända i Västerås. Alla kommer grilla, alla ungdomar kommer hänga på Löga och hälla i sin alkohol i muggar från donken för att dölja de för polisen, alla under 18 kommer leta efter en bra hemmafest men ingen kommer hitta någon, alla ungdomar över 18 kommer vara skittaggade men sen komma på att det inte är så kul denna dag och gå till Pluto som vanligt, de flesta kommer ha vart i Uppsala på dagen och supit sönder för att sedan däcka på kvällen. Och, det kommer förmodligen börja regna. Men, jag måste ändå erkänna, att det är såna här dagar som jag faktiskt saknar Sverige lite.

amanda och emma på pluto, valborg 2010
måste erkänna att jag saknar emmas glada face skitmycket

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0